Soluția găsită de Microsoft în lupta împotriva poluării

de: Ciprian Ioana
17 01. 2020

Marile companii vor să arate că se implică în lupta împotriva poluării. Iar Microsoft nu face excepție.

E o perioadă în care toți experții avertizează că planeta va trece prin câteva transformări semnificative în următoarele decenii. Încălzirea globală e deja o realitate, iar din cauza creșterii temperaturilor, pot apărea efecte pe lanț.

E motivul pentru care guvernele din toată lumea se gândesc la tot felul de soluții pentru a reduce emisiile de carbon.

Se caută soluții, se investesc sume mari în cercetare și dezvoltare și se sprijină programe care au rolul de a reduce poluarea. Nici companiile private nu fac excepție, de vreme ce mai multe industrii trebuie să se adapteze.

Microsoft tocmai ce a anunțat un plan ambițios prin care vrea să reducă la zero emisiile de carbon până în 2030.

Cum luptă Microsoft împotriva poluării

Microsoft susține că, până în 2030, promite să reducă la zero emisiile de carbon, urmând ca până în 2050 să elimine din mediul înconjurător tot carbonul pe care compania l-a emis fie direct, fie prin consum electric. Gigantul a apărut în 1975.

Șefii companiei au anunțat noile obiective.

„Societatea va trebui să ajungă la zero emisii de carbon, iar noi, cei care avem posibilitatea să grăbim acest proces și să avansăm în această direcție, ar trebui să acționăm. De aceea, ne propunem acest obiectiv ambițios și anunțăm un nou plan de reducere, și în final de eliminare, a amprentei de carbon a Microsoft”,spune președintele Microsoft, Brad Smith.

Compania a anunțat un program prin care se impun schimbări majore pentru reducerea emisiilor de carbon, cu mai mult de jumătate până în 2030, atât în ceea ce privește emisiile directe, cât și întregul lanț valoric și de aprovizionare.

De asemenea, se pune la bătaie și suma de 1 miliard de dolari, bani ce vor fi investiți în inovație climatică.

Microsoft susține că, începând cu anul viitor, reducerea emisiilor de carbon va deveni un aspect evident al proceselor de achiziții pentru lanțul de aprovizionare al companiei.